På årsmötes antogs Verksamhetsplan för 2025 och mycket finns redan att se i vår kalender på webbsidan. Den stora händelsen är givetvis Swedish League den 29:e maj men innan dess har vi en hel del annat.

Först ut är en kurs i tävlingsadministration för de som vill lära sig hålla i en enklare träning eller tävling. Den startar torsdagen den 13:e mars på klubbstugan 18:00. Planen är fyra tillfällen, där det sista har är riktat till funktionärer på Swedish League men innan dess blir det grundläggande kunskaper i Eventor, MEOS, Livelox, Sportident och hur all den här tekniken hänger ihop.

Vi kör försäsongsträning med ungdomarna på Rosevallsskolan från den 24:e mars mellan 18:00-19:30. Lek och konditionsträning uppdelat i åldersgrupper.

Uppstart på tävlingssäsongen blir Leksandstrippeln 26-27 april. Där det blir ett roligt vårläger tillsammans med de andra Hälsingeklubbarna. Anmäl intresse till Hugo (0704-746952).

Efter det drar ungdomsträningen igång på måndagar med två prova-på tillfällen. Första tillfället är den 28:e april 18:00 på klubbstugan.

Några veckor senare är det dags för Swedish League och Faxeträffen. 29:e-30:e maj. Det blir kul med orienteringseliten på Söderhamns gator. Vi behöver funktionärer i form av flagg, ban och kontrollvakter. Inget krav på orienteringskunskaper. Anmäl intresse till Sören (076-1053649) eller Lennart (073-4641454).

Någonstans i allt det här ska vi dessutom klämma in Sörklubbs och torsdagsträningar!

Dela på Facebook